During the ongoing war outside of Earth's solar system, one of the ships mistakenly warps to Earth's atmosphere, heading directly for the Argo's location. The Earth Defense Force alerts Commander Wildstar, who sends the Cosmo Tigers to investigate. The ship attacks the Tigers, but they dispatch it.
Wildstar briefs his crew on the mission, offering those who wish to remain on Earth a chance to leave. Chief Communications Officer Homer Glitchman is the only one who does so, wanting to find a girl who had given him a flower, but whose name he didn't get. Derek discovers that the girl in question is Wendy, the EDF's commander's granddaughter, and sends out the Cosmo Tigers to bring Homer back. Just then, he finds Homer still on board and brings him back to meet Wendy, who wishes him luck.
As the Argo launches into space, 329 days remain before the sun destroys Earth.
Una astronave da guerra di Galman invade lo spazio aereo terrestre causando la reazione della contraerea che la abbatte immediatamente. Ora è chiaro più che mai che il pericolo per la Terra è duplice e serve di nuovo l'aiuto dei Guerrieri delle Stelle. Ma stranamente il Governo non sembra voler prendere atto della crisi e ancora una volta ad agire è il Comandante delle forze di difesa che ordina che l'Argo esegua il compito che le è stato assegnato In un discorso al nuovo equipaggio Wildstar spiega il pericolo e l'importanza della nuova missione, dando a tutti la possibilità di rimanere a casa, quindi al momento fissato ordina la partenza dell'Argo. Nonostante si tratti di ore concitate l'ex cadetto Homer Glitchman decide di partire, anche se questo significherà non rivedere più una ragazza che aveva incontrato alla stazione e di cui non aveva fatto in tempo a chiedere il nome. Tornato sull'Argo scoprirà che la misteriosa ragazza è imbarcata con lui, e si tattta addiruittura di Wendy, la nipote del Comandante delle Forze terrestri.