All Seasons

Season 1

• S01E01 Malajzia

Malajzia a színek, az illatok és a különleges ízek világa. A délkelet-ázsiai ország csodálatos szakácsművészete olyan specialitásokkal kápráztatja el a turistákat, mint pl. a rostonsült mogyorókrém. Nem véletlen, hogy a számtalan jobbnál jobb étteremben való étkezés a helyi lakosság egyik legfőbb „nemzeti időtöltése”. Kulináris filmutazásunk során bepillantunk a portugál-maláj konyha titkaiba, vadászatra indulunk egy lenyűgözően szép esőerdőben, részt veszünk egy hatalmas vegetáriánus ünnepségen és egy meglepő teaszüreten. Mindeközben megismerjük az egzotikus maláj kultúra pazar ételeit...

• S01E02 Korzika, Szardínia és Szicília

A mediterrán nyaralás és az aktív pihenés megszállottjai számára feledhetetlen élményt és igazi kalandtúrát nyújt a Földközi-tenger szigeteinek felfedezése. Filmutazásunkat a szépséges francia partok melletti Korzikán kezdjük, ahol Európa legtisztább vizű tengerpartja várja a vízi sportok rajongóit. Majd az olasz fennhatóságú Szardíniára utazunk, ahol részt veszünk egy különleges lóversenyen és autós felfedezőútra indulunk. Ezután Szicíliába hajózunk, és többek között megtekintjük a kapucinus kolostor félelmetes katakombáit, majd megkóstoljuk "a világ legjobb fagylaltját" és ellátogatunk egy fortyogó lávával teli vulkánhoz is...

• S01E03 Japán

A felkelő nap országa a Föld legfejlettebb kultúrájának otthona, ahol a lakosság a világ legegészségesebb étrendjének hódol. Így aztán egyáltalán nem meglepő, hogy a japánok váltak a leghosszabb életű nemzetté. A rendkívül egyedi világ felfedezését Tokióban kezdjük, ahol megtekintjük a világ legnagyobb halpiacát, majd ellátogatunk Kiotó ősi császárvárosába, ahol a japán hagyományok szíve és lelke található. Részt veszünk a Fuji hegység ünnepi fesztiválján és megismerjük a tökéletes sushi elkészítésének titkait is. Mindeközben kivételes tudást szerzünk a japán gasztronómia lenyűgöző csodáiról...

• S01E04 Argentína

A legtöbb ember számára Argentína a tangót és a világszínvonalú focit jelenti. Ám a Föld nyolcadik legnagyobb állama számos más élménnyel is várja az idelátogatókat. Utazásunkat a világ egyik legnagyobb vízesésénél kezdjük, majd útra kelünk „A felhők feletti vonaton”, amely Dél-Amerika legcsodálatosabb vasútvonala. Ezután vadon élő aligátorokat etetünk, és felfedezőútra indulunk a pezsgő életű Buenos Airesben. Kalandtúránk során megtekintjük többek között az ország legnagyobb pingvin-kolóniáját és a szépséges Gleccser Nemzeti Parkot is...

• S01E05 Libanon

A Közel-Kelet Svájcának is nevezett ország a Földközi-tenger partján, az ókori Fönícia területén található és a legváltozatosabb kultúrák találkozásának otthona. Bizonyára ezért büszkélkedhet a hazánknál sokkal kisebb Libanon, világhírű szakácsművészettel. Egzotikus gasztronómiai utazásunk során olyan ínycsiklandozó étkekkel ismerkedünk meg, mint a keleti fűszerezésű bárányhúsok, a frissen grillezett halak és a különleges ízvilágú sajtok. Az édes csemegék rajongói pedig bepillanthatnak a mézes pisztáciával töltött baklava készítésének titkaiba is...

• S01E06 Kelet-Afrika, Tanzánia és Zanzibár

Az Indiai-óceánnal határos Tanzánia a legnagyobb kelet-afrikai ország, ahol végtelen síkságok és hatalmas hegyek bűvölik el az idelátogatókat. Kulturális időutazásunkat Zanzibár fűszerszigetén kezdjük, amely mindössze 40 km-re van Tanzánia partjaitól. Ezt követően kalandos vízi szafarin veszünk részt és ellátogatunk a leghíresebb csimpánz rezervátumába. Ezután léghajós kirándulást teszünk a szépséges Serengeti Nemzeti Park fölött, majd utazásunk legizgalmasabb részéhez érkezünk, melyben megmásszuk Afrika legmagasabb hegycsúcsát az 5895 méteres Kilimandzsárót...

• S01E07 Nepál

A „világ tetejének” is nevezett dél-ázsiai ország India és Kína között terül el. Itt található a Föld legmagasabb hegycsúcsa, a 8848 méter magas Mount Everest, amely a kalandvágyó hegymászók sokaságát vonzza erre a vidékre. A misztikus világ felfedezését a lenyűgöző forgatagú Katmanduban kezdjük, majd megtekintjük az ország legnagyobb nemzeti parkját, ahol tigris szafarin veszünk részt. Ezt követően piacolunk a serpa hegyi vezetők fővárosában, majd megcsodáljuk a világ egyetlen „jeti koponyáját” és részt veszünk egy meghökkentő tibeti esküvőn...

• S01E08 Dél-India

A Föld második legnépesebb országa a misztikus és sokszínű kultúrák világa, amely rendkívül változatos konyhaművészettel büszkélkedhet. Gasztronómiai utazásunkat Bombay (mai nevén Mumbai) legendás metropoliszában kezdjük, ahol megismerjük a vegetáriánus konyha fortélyait. Ezután a Gyöngyök Városába utazunk és megcsodáljuk a világ leghosszabb ebédlőasztalát. Ezt követően ellátogatunk a fűszerkereskedelem fővárosába, majd egy hatalmas hindu templomba érkezünk, ahol 10000 zarándok társaságában kóstoljuk meg Dél-India ételkülönlegességeit...

• S01E09 Toszkána

Az olasz reneszánsz szülőföldje, a stílus és az ízlés otthona, ahol számtalan építészeti és művészeti remekmű bűvöli el az idelátogatókat. Itt található a legtöbb világörökségi helyszín és itt vannak Itália legfestőibb városai. Kulturális kalandtúránkat a szépséges Firenzében kezdjük, majd ellátogatunk a Leonardo da Vinci múzeumba. Ezután a káprázatosan gyönyörű borvidékre Chianti-ba érkezünk, ahonnan vonattal utazva fedezzük fel Toszkána történelmi nevezetességeit. Utazásunkat Pisa városában fejezzük be, ahol színpompás vízi fesztiválon veszünk részt...

• S01E10 Thaiföld

Az egykor Sziámnak nevezett királyságban olvad össze a távol-keleti térség legtöbb színe és izgalma. Az Ázsia gyöngyszemének is tartott trópusi ország igazi turistaparadicsom, amely gazdag kultúrával és egzotikus ételekkel csábítja az ideutazókat. E csodálatos világ gasztronómiai felfedezését Bangkok nyüzsgő utcáin kezdjük, majd meglátogatjuk a híres úszó piacot. Ezután a Királyi Szakácsművészeti Akadémián lessük el a desszertkészítés titkait és kókuszdióval ízesített ételcsemegék sorát kóstoljuk meg. Utazásunk fénypontjaként a tenger gyümölcseinek különleges éttermébe látogatunk el...

• S01E11 Peru

A gazdag kulturális örökségű ország Dél-Amerika nyugati részén található. Az inkák legendás birodalmának több mint felét a trópusi éghajlatú Amazonas-medence foglalja el. Utazásunkat Peru fővárosában, a közel 8 millió lakosú Limában kezdjük, majd a veszélyes élőlényeiről híres Amazonas dzsungelbe látogatunk el. Ezután a Nazca fennsík rejtélyes ősi rajzait tekintjük meg repülőgépről. Ezt követően a Föld legmagasabb és legszentebb taván hajózunk, majd részt veszünk egy múltidéző inka ceremónián. Utunk végén Machu Picchu misztikus romvárosát csodáljuk meg...

• S01E12 Karib-szigetek

A varázslatos szubtrópusi szigetvilág, az Atlanti-óceán és a Karib-tenger találkozásánál helyezkedik el. Az idelátogatók számára a tökéletes pihenés helyszíne. Utunk Puerto Ricóban indul, ahol a helyiek disznósült- és kávé imádata a spanyol örökségig nyúlik vissza. Ezután egy csodálatos szépségű szigeten eredünk a „karibi aranynak” nevezett cukor nyomába, majd a kreol konyhaművészeti hagyományokkal ismerkedünk meg, és tengeri finomságokat kóstolgatunk. Karibi látogatásunk során megismerjük a rumkészítés titkait is, végül Trinidadba érkezünk, ahol részt veszünk a világ legnagyobb utcabálján...

• S01E13 Dél-Anglia, Wales

Nagy Britannia területén él a Föld egyik legbefolyásosabb nemzete. A világ legjobb popzenéjéről is nevezetes ország déli részének felfedezését Dover híres fehér szikláinál kezdjük, ahonnan Anglia legnagyobb nyári rock fesztiváljára látogatunk el. Ezután a szigetország legnépszerűbb tengerpartját és szörf paradicsomát keressük fel, majd egy lenyűgöző üvegházat tekintünk meg, ahol 5000 különböző növényfaj található. Innen a windsori kastélyba látogatunk el, utána részt veszünk egy impozáns lovagi tornán. Utazásunk Európa legrégebbi nyelvét beszélő, legendás történelmű és kultúrájú Walesben ér véget...

• S01E14 Marokkó

Az egzotikus tengerparti királyság Észak-Afrikában található, és a Gibraltári-szoros választja el Európától. Gasztronómiai utazásunkat a legendás Casablancában kezdjük, ahol grillezett teve hamburgert kóstolunk meg. Innen a marokkói konyha fővárosába, Fezbe látogatunk el, és megismerjük a helyi ételkülönlegességek készítésének titkait. Majd a Szahara dűnéi közé utazunk, hogy bepillantsunk a sivatagi nomádok életébe. Ezután az ínyencek paradicsomában, a világhírű marrakeshi piacon csemegézünk az utcai árusok kínálatából. Végül részt veszünk egy ínycsiklandozó tengerparti hallakomán...

• S01E15 Sydney

Az Ausztrália kapujának is nevezett metropolisz, a Föld déli féltekéjének egyik legnagyobb természetes kikötője köré épült. A város legfőbb nevezetességeinek megtekintését komphajón utazva kezdjük, majd megmásszuk a szédítően magas Kikötő Hidat. Ezután ellátogatunk a világ egyik leghíresebb tengerparti strandjára és az óceáni fürdőzést követően, a lenyűgöző szépségű Kék hegyekhez kirándulunk. Ezt követően részt veszünk a Sydney szimbólumaként ismert Operaház egyik különleges előadásán. Utazásunkat az impozáns várospanoráma motoros megtekintésével fejezzük be...

• S01E16 Franciaország, Burgundia

Franciaország egyik legismertebb történelmi vidéke méltán híres ünnepelt borairól és remek ételeiről. Gasztronómiai utazásunkat Burgundia északi részén kezdjük, ahol helyben készült ételkülönlegességeket kóstolunk meg. Utunkat innen délnek vesszük, a szépséges középkori város, Dijon felé, amely a mustárkészítés központja. Ezt követően az ánizskészítés titkait ismerjük meg, majd egy híres szakácsiskolában vendégeskedünk. Ezután a tartomány legszebb szőlőültetvényeit látogatjuk meg, ahol részt veszünk a szokásos szüreti szőlőcsatában és az ezt követő tradicionális borfesztiválon...

• S01E17 Mexikóváros

A mexikói főváros a világ harmadik legnépesebb metropolisza, amely az azték civilizáció romjaira épült. A nyüzsgő belváros felfedezése után ellátogatunk Teotihuacan-ba, az istenek hatalmas romvárosába, ahol megmásszuk a Hold-piramist. Ezután Mexikóváros Antropológiai Múzeumának régészeti kincseit csodáljuk meg, majd izgalmas bikaviadalon veszünk részt. Ezt követően az ország egyik leggazdagabb városának ezüstékszer-vásárán piacolunk, ahonnan egy vidám népzenei fiesztára érkezünk. Utazásunk befejezéseként egy lenyűgöző szépségű lepkeparkot keresünk fel...

• S01E18 Indonézia, Bali

A trópusi indonéz szigetvilág az ázsiai kontinens és Ausztrália között terül el. Utazásunkat Bali szigetének szörf paradicsomában kezdjük, innen északra indulunk a hindu iparművészek falujába. Ezután megmászunk egy vulkánt, hogy a tetejéről csodáljuk meg a káprázatos napfelkeltét. Ezt követően egy teknősmentő természetvédelmi programmal ismerkedünk meg. Utunk következő állomása Sulawesi szigete, ahol meglátogatjuk a helyi ínyencségeket árusító standok 1600 méter hosszú sorát. Végül egy kétnapos hegyi túrán veszünk részt, hogy megtekintsük egy ősi kultúra misztikus szertartását...

• S01E19 Dél-Kína

A Nyugat Kapujának is nevezett Kanton tartomány Kína déli partjainál található, és innen származik a világ egyik legjobb konyhája. Gasztronómiai és kulturális utazásunkat az ország leggazdagabb vidékének vásárvárosában kezdjük, majd egy hegyvidéki törzs otthonában ínyencségeket sütünk. Ezután a rizspálinka-készítés fortélyaival ismerkedünk meg és ezt követően a Sárkány ünnepnek nevezett vízi fesztiválra érkezünk. Innen a teatermesztés fellegvárába utazunk, ahol a teakészítés művészetét lessük el. Végül egy tradicionális halászfalu esküvői lakomáján veszünk részt...

• S01E20 Velence

A lagúnák városa Itália északkeleti részén található, és az Adriai-tenger kapujának ékessége. Kulturális utazásunkat a világhírű Szent Márk téren kezdjük, majd gondolán hajózva fedezzük fel az óváros lenyűgöző építészeti remekműveit. Innen a Velencei Filmfesztiválra látogatunk el James Bond legendás motorcsónakján. Ezt követően egy romantikus Casanova-túrára indulunk, majd a szépséges Dózse-palotát csodáljuk meg. Utazásunk végén részt veszünk a Regatta Storica pompázatos vízi fesztiválján, amely a XIV. század óta a leglátványosabb kosztümös evezősverseny...